Volba spotřebitelů 2022 zná své vítěze! Stejně jako každý rok, i letos proběhlo hodnocení nových a inovativních výrobků na českém trhu. Máme pro vás kompletní přehled vítězů 22. ročníku. Zabodovaly spíše tradiční, nebo privátní značky? A najdete mezi oceněnými produkty i některé své oblíbené favority?
O nálepku „Volba spotřebitelů 2022“ letos soutěžilo celkem 162 produktů, které byly v období od ledna do června nově uvedeny na český trh, případně v této době představily nový obal, příchuť či složení.
Ocenění si nakonec odneslo 32 vítězů zastupujících potravinářské zboží a 18 nepotravinářské. Kromě každoročně se opakujících kategorií poukázal letošní ročník i na stále rostoucí trend zdravého a ekologického životního stylu a alternativního stravování. Ať už v rámci speciálních potravin, rostlinných či bezlaktózových výrobků nebo krmiv a doplňků pro domácí mazlíčky, kde si pozornost získaly novinky s obsahem hmyzího proteinu.
Kupte se slevou Tuňák steak Exclusive Franz Josef Kaiser.
Absolutním vítězem roku 2022 se stal produkt Tuňák celý s extra panenským olivovým olejem Franz Josef Kaiser, který nově přišel s nižším obsahem oleje. Na odbornou porotu zase udělal dojem „obří“ sušák na prádlo Vileda Infinity Flex, který je možné díky chytře řešenému teleskopickému systému rozšířit až na 30 metrů sušicí plochy.
Výsledky spotřebitelského průzkumu také potvrdily rostoucí oblibu privátních značek řetězců. Ty vyhrály hned ve 20 kategoriích, což je o osm více než v loňském roce.
Jednoznačným favoritem se staly výrobky značek Tesco, které obstály v 10 kategoriích: Balené ovoce, Bezlaktózové potraviny, Čerstvé maso, Káva, Pečivo, Proteinové tyčinky, Speciální potraviny, Veganská hotová jídla, Veganské polotovary a Zmrzliny. Společnost se tak v celé soutěži stala výrobcem s nejvyšším počtem ocenění.
„Jsme velmi rádi za pozitivní zpětnou vazbu od našich zákazníků. Prostřednictvím vlastních značek Tesco přinášíme na pulty našich obchodů každý rok nové atraktivní výrobky za dostupnou cenu, která je v současném ekonomicky náročném období pro mnohé domácnosti rozhodujícím faktorem při nakupování,“ sdělila Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco pro Českou republiku.
Z privátních značek Kauflandu zaujaly spotřebitele například mražené knedlíky, hotová chlazená jídla, plátkové sýry, uzeniny i veggie nápoje. Společnost si odnesla celkem 5 cen. „Velmi nás toto ocenění těší, protože je přímo od spotřebitelů. Naše privátní značky splňují ty nejvyšší standardy kvality a čerstvosti a bodují pravidelně i v testech kvality,“ uvedla tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl.
Kupte se slevou Knedlíky mražené K-Classic.
Billa zase bodovala se svými BIO čokoládami, mini mozzarellou i recyklovaným toaletním papírem. „Výrobkům našich privátních značek se v soutěži Volba spotřebitelů daří umisťovat každoročně a jsme rádi, že ani letošní rok není výjimkou. (…) Výsledky nám potvrdily současný trend, a to, že zákazník je čím dál tím více orientovaný na kvalitu i přístup k životnímu prostředí,“ reagovala Lucie Průšová, marketingová ředitelka společnosti BILLA.
Vůbec poprvé se v soutěži umístila také privátní značka internetového Rohlíku. Jogurty a mléka Miil si získaly spotřebitele nejen pro svou kvalitu a chuť, ale také atraktivní obal, který seznamuje s řadou zajímavých faktů o mléčných výrobcích.
Kupte se slevou Sýr Mozzarella Billa.
Pozornost vzbudily například ostré hořčice z řady Rozpálí chlapské chutě, ořechovka z poctivého rodinného českého lihovaru Žufánek i Kofola méněvíce s nižším obsahem cukru. Zlato v kategorii piva si odnesl Radegast Rog Ipa, v rámci nealko piv vyhrála nová limitovaná edice radlerů Birell.
Z nepotravinového segmentu zaujaly opalovací krémy Astrid Sun Eco Care obsahující ekologicky vyvážené UV filtry ohleduplné k životnímu prostředí, dále celoroční směs do ostřikovačů nebo houbička na nádobí s postříbřeným antibakteriálním povrchem.
Na kompletní seznam vítězů ve všech kategoriích se můžete podávat níže.