Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Orsay v ČR zřejmě zůstane, koupila ji americká firma Gordon Brothers

Vytautas Kielaitis / Shutterstock.com

Když módní řetězec Orsay začal zavírat prodejny v domovském Německu, nikdo nevěděl, co bude s českou sítí. Nyní to ale vypadá, že vše dobře dopadne. Firma má od poloviny června nového vlastníka a pokračuje v obvyklém režimu. Změny jsou přesto nevyhnutelné, zejména v oblasti digitalizace, efektivního fungování a moderního přístupu k zákazníkům.

Přečtěte si také

Jak načasovat pečení různých druhů cukroví? Sestavte si plán a letos všechno v klidu zvládnete

Američtí investoři s bohatými zkušenostmi

Nový americký investor Gordon Brothers rozhodně nezachraňuje módní značku poprvé. Za sebou už má úspěšnou restrukturalizaci britské oděvní firmy Laura Ashley, která měla po pandemii podobné problémy jako Orsay. Obě se dostaly do platební neschopnosti a osud některých poboček byl velmi nejistý.

Jako vlastníci českého zastoupení značky ale Gordon Brothers nefigurují. Oficiálně nyní Orsay patří firmě Emea Acquisitions, která u nás zastupuje i populární americké brandy Gap nebo Under Armour. A to prostřednictvím CS Apparel Group Miroslava Koláře. Tato skupina má prokazatelné vazby přímo na USA a v minulých letech údajně poskytovala poradenství právě Gordon Brothers.

Dopadne Orsay lépe než Camaieu nebo Promod?

Orsay má na našem trhu velmi dobré jméno. Pokud si tedy udrží stávající zákazníky a dokáže oslovit i mladou generaci, může být zase brzy v zisku. „Podařilo se to jiným značkám a společnostem, tudíž i Orsay může mít šanci. Jednou z důležitých věcí je zefektivnit fungování značky a společnosti na trhu a přizpůsobit je komunikaci se zákazníky digitálního věku,“ říká odborník na maloobchod z firmy Cushman & Wakefield Jan Kotrbáček.

Bez změny strategie a využití nových technologií to nepůjde, ale zatím se pro zákazníky nic nemění: „Obchod bude standardně pokračovat, jen momentálně nevydáváme dárkové kartičky kvůli přechodu na nové systémy,“ potvrzuje jedna ze zaměstnankyň řetězce, která chtěla zůstat v anonymitě.

Uspět na české módní scéně není vůbec jednoduché. Své o tom vědí i francouzské firmy Camaieu a Promod, které se stáhly v minulých letech. Oblečení značky Camaieu je ovšem stále dostupné alespoň v online světě. Zakoupit si ho můžete prostřednictvím internetových obchodů Zoot či Bibloo.