Jen několik týdnů po začátku soudního sporu s Rohlik.cz řeší Tesco další žalobu. Tentokrát čelí obvinění ze strany německého řetězce Lidl, který tvrdí, že chce čerpat z jeho popularity. Důvod je jednoduchý, grafika nového systému Clubcard cen se podobá ochranné známce Lidlu. Šlo o náhodu nebo promyšlený záměr?
Letos v květnu jsme byli svědky kampaně, kterou Tesco nazvalo „Nenechte se opít". Založilo ji na jednoduchém vizuálu rohlíku a přidalo výpočet ceny nákupu ve svém online supermarketu a na Rohlik.cz. Podle očekávání nezůstala záležitost bez odpovědi a během několika dní přerostla v soudní spor. Jeho výsledek zatím neznáme, ale jedno je jisté, Rohlik.cz označil výběr položek při nákupu za tendenční, sestavený tak, aby poškodil jeho jméno.
Netrvalo to ani dva měsíce a Tesco se dostalo do dalších problémů. Opět jsou spojené s kampaní za nízkou cenu celkového nákupu. Konkrétně jde o věrnostní program Clubcard. Ten v České republice funguje už 12 let a využívá ho 1,2 milionu lidí. Nyní ale zavádí takzvané Clubcard ceny, které se týkají mnohem většího množství produktů než dříve. Mluví se o stovkách položek z celého sortimentu, včetně spotřebního zboží.
„Naší snahou je přinášet zákazníkům stále něco nového, co jim nejen pomůže výrazně ušetřit, ale také nabídnout sortiment, který ocení jak z hlediska kvality, tak i oblíbenosti. Proto je naší ambicí Clubcard ceny rozšiřovat na čím dál širší škálu produktů, které zákazník nalezne v našich prodejnách. Clubcard ceny se budou týkat jak potravin, tak i nepotravinářského zboží, například naší módní značky F&F. Prostřednictvím takto nastavených cen získají zákazníci okamžitou výhodu plynoucí ze svého členství v našem věrnostním programu,“ popisuje Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco ČR.
Propagace Clubcard cen má ale jeden háček. Využívá žlutou a modrou barvu, které jsou typické pro logo Lidlu. Zástupci tohoto diskontního prodejce vidí v grafice jasnou podobu a domnívají se, že Tesco chce zneužít jeho dobrou pověst. Údajně proto, aby si ho také spojovali s nízkými cenami. Jako důkaz použili zákaznický průzkum, který jim domněnku potvrdil. Podávají tedy na Tesco žalobu a žádají miliony eur. Britský řetězec vše považuje za výmysl a plánuje se u soudu tvrdě bránit.