Jednorázové plasty jsou globálním problémem, který řeší i výrobci hraček. Ti začali reagovat na obavy rodičů z vlivu plastových hraček na životní prostředí a podnikají první kroky směrem k udržitelnosti. Hračkářský gigant Mattel se rozhodl nabídnout svým zákazníkům bezplatnou recyklaci plastových hraček Fisher-Price, společnost Lego nahradila plastové sáčky ve svých stavebnicích papírovými a krok směrem k udržitelnosti udělala i společnost McDonald’s, která začala nahrazovat hračky ve svých Happy Mealech ekologickými variantami.
Výrobci hraček se obuli do boje proti jednorázovým plastům a snaží se podniknout patřičné kroky ke snížení své ekologické stopy. Reagují tak na strach rodičů z vlivu plastových hraček na životní prostředí.
Průzkum, který provedla skupina The Toy Association, odhalil, že 78 % dnešních rodičů se při pořízení hračky řídí její udržitelností a společenskou odpovědností výrobce. Získat si rodiče na svou stranu už proto není jen otázkou designu a ceny hraček, ale také ekologické odpovědnosti dané firmy. Pro image značky je více než důležité ukázat, že jí záleží na budoucnosti světa a dětí.
Kupte se slevou Lego Creator.
Průkopníky v oblasti ekologie se stali hračkářští giganti Mattel, Hasbro a Lego. Ti si stanovili nové environmentální cíle pro snížení množství plastů ve svých hračkách a obalech. Společnost Lego spustila v roce 2019 program umožňující darovat staré kostky školám.
Firma má závazek, podle něhož chce do roku 2030 nahradit 100 % kostiček z plastu těmi z biologicky rozložitelných materiálů. Už nyní má ve své nabídce asi 80 komponentů vyrobených z cukrové třtiny. Plastové pytlíky na kostky ve svých stavebnicích chce navíc nahradit papírovými.
Oblíbený výrobce panenek Barbie, společnost Mattel, spustila už loni program Mattel Playback, jehož prostřednictvím mohou rodiče odeslat staré hračky Mattel k recyklaci. Zájemcům přitom stačí hračku zabalit, na stránkách společnosti vytisknout bezplatný přepravní štítek a odeslat do sběrného místa Mattel k recyklaci.
Letos Mattel rozšířil program i na vybrané hračky Fisher-Price. Celý program je součástí dlouhodobého plánu, v rámci něhož chce firma do roku 2030 používat ve svých hračkách a obalech 100 % recyklovaných plastů.
S recyklační společností TerraCycle se v roce 2018 spojilo Hasbro a společně spustily recyklační program. Firma se zavázala přestat používat plastové obaly do konce letošního roku. Na stránkách Terracycle.com je k dispozici bezplatný přepravní štítek, který stačí nalepit na balík se starými hračkami značky Hasbro, ať už jde o deskové hry, panenky, akční figurky, nebo plyšáky, a odeslat. Firma už se postará o zbytek.
Směrem k udržitelným hračkám míří i fastfoodový řetězec McDonald’s. Ten se zavázal přejít do roku 2025 na udržitelný program hraček, které jsou součástí dětského menu Happy Meal. Přechodem na ekologičtější varianty plastů vyrobených z kukuřice, cukrové třtiny či vlákniny by mělo dojít ke snížení spotřeby plastů o 90 %. Jakmile firma doprodá původní hračky, nahradí je udržitelnější variantou.