Převzít balík a co nejrychleji zmizet, protože za vámi jsou další ve frontě. Ne každému přijde taková praxe při vyzvedávání balíků příjemná. Německá zásilková společnost DPD se rozhodla, že to změní, a začala otevírat vlastní balíkové obchody. Namísto rychlého a chladného přebírání zásilky se můžete těšit na příjemné prostředí, ve kterém máte dostatek času na její zkontrolování a také se zde můžete občerstvit.
DPD Store, jak se novému obchodu této společnosti říká, je místem, kde mohou zákazníci vyzvedávat nebo odesílat své balíčky. Jaký je rozdíl oproti ostatním odběrným místům? Je to především o přístupu, kvalifikovaných pracovnících a doplňkových službách. Zatímco na běžných odběrných místech nemáte často možnost si zásilku zkontrolovat, v DPD Store ano. Můžete si ji v klidu rozbalit a zjistit, jestli dorazilo to, co jste chtěli, jestli je zásilka v pořádku, případně, jestli vám dané produkty velikostně vyhovují.
Kupte se slevou Lepicí páska Montack Express Ceys.
DPD Store je také skladem a mikrodepem, ze kterého však nejsou zásilky doručovány prostřednictvím dodávek, ale pomocí elektrokol. Ve spolupráci s poskytovatelem samoskladování Storebox si mohou zákazníci pronajímat skříňky nebo úložné prostory v prodejně. Nemáte kartonové krabice pro odeslání zásilky? Nevadí, v prodejně vám poskytnou od jiných osob, které zde balíky vybalovaly.
První koncept obchodu vznikl v Berlíně a další provozovny budou následovat. Vzhledem k působnosti DPD můžeme očekávat, že je pravděpodobně uvidíme i u nás. Byla by škoda, kdyby se tak frekventované místo nevyužilo k prodeji dalších produktů. To společnost ví a rozhodla se zde nabízet různé kvalitní zboží, od fair trade kávy až po bio občerstvení. Při vyřizování zásilek se můžete osvěžit a pořídit si zde i něco na zub, třeba sušenky.
Společnost DPD se v případě DPD Store inspirovala ve Finsku. Místní poštovní společnost Posti provozuje v Helsinkách obchody Box, které slouží nejen jako odběrné místo, ale také jako pop-up showroom pro mladé finské značky. Prodejny vás zaujmou růžovými stěnami s butikovým vzhledem. Najdete v nich velké stoly pro balení zásilek, prostory pro vyzkoušení zboží a je zde i recyklační koutek, kde lidé mohou zanechat zbytky obalů pro další použití jinými zákazníky.
„Všichni jsme se naučili oceňovat výhody online nakupování, ale známe také výzvy. Zejména pokud jde o příjem balíků, vracení zboží, vyřizování mnoha krabic a balíků a doručovací provoz v centrech měst. To je přesně to, o co usilujeme s naším DPD Store, a zároveň vytváříme novou značku a nový zážitek z nakupování,“ uvedl v tiskové zprávě generální ředitel Eric Malitzke.
Když se mohl inspirovat gigant DPD, kdo bude následovat? Tento skvělý nápad možná bude zdrojem inspirace i pro další přepravní firmy, které se doposud spoléhaly jen na běžná odběrová místa.