Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Merch IKEA a Lidl inspiroval výrobce limonád. Kofola spustila vlastní e-shop, kde koupíte trenky i legíny

Kofola

Možná si pamatujete na vánoční ponožky, na kterých Kofola spolupracovala se slovenskou značkou Fusakle. Tato limitovaná edice měla velký úspěch, na který teď značka oblíbených nápojů navazuje. Tentokrát ale s českými a slovenskými návrháři vytvořila celou kolekci merche, a dokonce spustila vlastní e-shop. Nezapomnělo se přitom na originální design ani na udržitelnost. S podobným projektem nedávno přišel i Pilsner Urquell a zajímavý merch představily také řetězce jako IKEA nebo Lidl.

Přečtěte si také

Black Friday už je za rohem. Kdy vznikl, jaké obchody se do něj zapojí a na co si dát pozor?

Důraz na lokální tvorbu a původ materiálu

Finance z úspěšné vánoční kampaně použila Kofola na novou a o poznání větší kolekci. Je k dostání na kofolashop.cz, čítá celkem sedmnáct kousků a spolupracovalo na ní šest módních projektů z České republiky a Slovenska.

Ti byli pro #merchcochces vybráni i na základě toho, odkud získávají materiál, jak s ním pracují a jestli mu dávají druhou šanci. Například Laco z Vecizveci se zaměřuje na upcyklaci (přetváření použitého oblečení v nové), Mišena dává moderní podobu modrotisku a občanské sdružení Slavkine zaměstnává ženy v nouzi.

Kofola

„Veškeré produkty z nového e-shopu odrážejí jedinečný přístup lokálních výrobců k tvorbě. Záleží jim na tom, z čeho věci šijí. Pracují s materiály, kterým dávají druhou šanci a hledají cesty, které nejsou jednoduché, ale jsou jedinečné. Díky tomu mají všechny výrobky vlastní příběh a některé jsou co kus, to originál,“ říká marketingová manažerka Kofoly Ľubica Mieresová.

Kampaně i stálý sortiment

Marketingově je všechno promyšleno do posledního detailu. Jeden z předmětů – háčkovaný medvídek z dílny Slavkine – je totiž i hlavním hrdinou aktuální reklamní kampaně. Do budoucna se kromě limitovaných kolekcí chystá i prodej stálého sortimentu. Nápoje z portfolia značky však na e-shopu zatím nekoupíme.

Lidl

Obrovský zájem o merch IKEA nebo Lidlu

Nesmí samozřejmě jít o klasické reklamní předměty, ale pokud má merch nápad, prodává se velmi dobře. Potvrzují to například limitované edice oblečení, které minulý rok vydaly potravinový řetězec Lidl a nábytkářský gigant IKEA. Obě firmy hlásily po pár dnech vyprodáno a tímto krokem si upevnily pozici love brandu na českém trhu.