Možná si pamatujete na vánoční ponožky, na kterých Kofola spolupracovala se slovenskou značkou Fusakle. Tato limitovaná edice měla velký úspěch, na který teď značka oblíbených nápojů navazuje. Tentokrát ale s českými a slovenskými návrháři vytvořila celou kolekci merche, a dokonce spustila vlastní e-shop. Nezapomnělo se přitom na originální design ani na udržitelnost. S podobným projektem nedávno přišel i Pilsner Urquell a zajímavý merch představily také řetězce jako IKEA nebo Lidl.
Finance z úspěšné vánoční kampaně použila Kofola na novou a o poznání větší kolekci. Je k dostání na kofolashop.cz, čítá celkem sedmnáct kousků a spolupracovalo na ní šest módních projektů z České republiky a Slovenska.
Ti byli pro #merchcochces vybráni i na základě toho, odkud získávají materiál, jak s ním pracují a jestli mu dávají druhou šanci. Například Laco z Vecizveci se zaměřuje na upcyklaci (přetváření použitého oblečení v nové), Mišena dává moderní podobu modrotisku a občanské sdružení Slavkine zaměstnává ženy v nouzi.
„Veškeré produkty z nového e-shopu odrážejí jedinečný přístup lokálních výrobců k tvorbě. Záleží jim na tom, z čeho věci šijí. Pracují s materiály, kterým dávají druhou šanci a hledají cesty, které nejsou jednoduché, ale jsou jedinečné. Díky tomu mají všechny výrobky vlastní příběh a některé jsou co kus, to originál,“ říká marketingová manažerka Kofoly Ľubica Mieresová.
Marketingově je všechno promyšleno do posledního detailu. Jeden z předmětů – háčkovaný medvídek z dílny Slavkine – je totiž i hlavním hrdinou aktuální reklamní kampaně. Do budoucna se kromě limitovaných kolekcí chystá i prodej stálého sortimentu. Nápoje z portfolia značky však na e-shopu zatím nekoupíme.
Nesmí samozřejmě jít o klasické reklamní předměty, ale pokud má merch nápad, prodává se velmi dobře. Potvrzují to například limitované edice oblečení, které minulý rok vydaly potravinový řetězec Lidl a nábytkářský gigant IKEA. Obě firmy hlásily po pár dnech vyprodáno a tímto krokem si upevnily pozici love brandu na českém trhu.