Ať už se jedná o potravinový řetězec, nábytkového giganta nebo banku, originalita v reklamních kampaních se cení. Nezáleží na tom, zda jde o náborovou kampaň nebo reklamu cílenou na zákazníky, velké firmy se i v dnešní covidem poznamenané době předhánějí v tom, která kampaň nejvíce zaujme širokou veřejnost. K dosažení úspěchu přitom využívají moderní technologie, výpočetní techniku i psychologické triky.
Velkou náborovou kampaň spustila například společnost IKEA. Nese název „Ochutnejte budoucnost“ a je zaměřena na uchazeče s představivostí, kteří chtějí svým umem přispět k růstu společnosti. Zaujmout má především uchazeče o zaměstnání v oblasti technologií a výpočetní techniky v Nizozemsku, Švédsku a Švýcarsku.
IKEA navíc láká na ochutnávku svých ikonických kuliček vytištěných na 3D tiskárně. „Kampaň 'Ochutnejte budoucnost' využívá švédské masové kuličky jako symbol inovace IKEA. Představeny v roce 1985, dnes přicházejí v několika variantách – včetně rostlinných s menší klimatickou stopou. Kampaň pracuje s představou 3D tištěné masové kuličky jako s dalším možným krokem. Některým uchazečům budou tyto kuličky nabídnuty během pohovoru,” přiblížil mluvčí IKEA Česká republika Petr Šašek.
Během roku 2022 se IKEA chystá otevřít více než 150 technologických a inovačních pozic po celé Evropě. „Chceme oslovit lidi, kteří sdílejí naše hodnoty a vize, to znamená vytvářet lepší každodenní život pro co nejvíce lidí. Otevřené volné pozice jsou například v oblasti kybernetické bezpečnosti, datové vědy a datového inženýrství. Přihlášky je možné podávat na www.ikea.com/tastethefuture,” dodává Šašek.
Společnost mimo jiné představila své potravinové závazky, které chce splnit do roku 2025. Zavazuje se, že do tří let bude 50 % hlavních jídel nabízených v IKEA restauracích rostlinného původu, 80 % bude bez červeného masa, 80 % balených potravin bude rostlinného původu a 80 % všech hlavních jídel bude splňovat interní kritéria pro zdravější jídlo.
Náborovou kampaň spustila v listopadu i společnost Raiffeisenbank, jež navázala na svou brandovou strategii „Samozřejmě”, která je postavena na myšlenkách diverzity, možnosti home office a atmosféře na pracovišti. Komunikaci, která pracuje s heslem „U nás je to o vás” tvoří tři hlavní myšlenky: home office je běžný a měl by být dostupný pro každého, ačkoli jsme různí, držíme pohromadě, a vztahy na pracovišti jsou to nejdůležitější. Cílem je pak zatraktivnit společnost v očích eventuálních uchazečů.
„Celou kampaň jsme postavili na pilířích, které naši zaměstnanci v rámci firemní kultury oceňují. Situace na trhu dnes není jednoduchá, a proto chceme ukázat, v čem jsme jako zaměstnavatel atraktivní. Zároveň chceme vyvrátit mýty o práci v bance, přitáhnout pozornosti lidí na trhu a vzbudit v nich zájem o Raiffeisenbank,” uvedla pro MediaGuru Dana Fajmonová, ředitelka divize People & Culture v Raiffeisenbank.
Náborová kampaň obchodního řetězce Billa z loňského léta stavěla na zajímavých informacích o jídle, na které prý průměrný člověk myslí 226krát denně. Komunikační koncept „Když jde o jídlo, myslíme na vše” se objevuje na marketingových materiálech společnosti už poněkolikáté.
Vzhledem k tomu, že se Billa profiluje jako odborník na jídlo, cílí na uchazeče, kteří mají „plnou hlavu jídla”. V kreativě kampaně jsou proto tváře osob ukryté za oblíbenými potravinami. Kampaň je přitom určena i pro interní účely a slouží jako uznání práce stávajících zaměstnanců, kteří jsou skutečně lidmi na svém místě. Figuranti na vizuálech byli proto vybráni z řad zaměstnanců.
Nákupní tip: Co má zrovna Billa v akci? Třeba vepřovou krkovici bez kosti za 77,90 Kč, jahody za 44,90 Kč nebo světlý ležák 33 Budweiser Budvar za 16,90 Kč.
Čím nákladnější seriál, tím nákladnější kampaň. To si asi řekli tvůrci virtuální instalace v Londýně, New Yorku a Tokiu, která koncem listopadu loňského roku upozorňovala na start seriálu Kolo času. Seriál s hvězdou Rosamund Pike v hlavní roli se natáčel v Praze a tvůrce vyšel na zhruba 2 miliardy korun. Streamovací služba Amazon Prime Video vysílala seriál od 19. listopadu.
Epická reklamní kampaň, v níž se objevuje právě oblíbená herečka, využívá 3D technologii k zobrazení několika scén, v nichž postavy jakoby vystupují z plochy. „Spolu s Amazon Studios jsme s Rosamund Pike natáčeli všechny spoty v Praze na míru lokacím. Vymysleli jsme choreografii, která vyvolává dojem, že se opravdu vztahuje k publiku v ulicích. Spolu s filmovými vizuály a 3D animací na míru, jsme vytvořili jedinečný 3D formát venkovní reklamy,“ uvedl Alex Wilson, výkonný kreativní ředitel Amplify, která se spolu s MPC a Amazon Studios na kreativě podílela.
Jeden z nejoblíbenějších potravinových řetězců v Česku věří, že nejdůležitější je kvalita a původ potravin. Proto navazuje na svou kampaň „Nejvyšší kvalita od českých dodavatelů”, v níž zákazníkům představuje dodavatele, s nimiž dlouhodobě spolupracuje. Celou kampaní provází Marek Vašut, který zákazníky provede konkrétními výrobními závody. V kreativě Lidl seznamuje zákazníky se značkami Zeltr, Pivovar Protivín, Hradecká pekárna, řeznictví Ponnath a zmrzlinárna Pinko.
Nákupní tip: Co se teď vyplatí koupit v Lidlu? Například mango za 19,90 Kč, mleté kuřecí maso za 49,90 Kč nebo moravské párky za 29,90 Kč.