Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Rohlík má do konce roku velké plány! Ani konkurence však nezahálí

Rohlik.cz

Online supermarket Rohlik.cz se tento rok chystá expandovat hned do třech nových zemí. Pod značkou Sezamo bude poskytovat své online služby nejprve v Itálii a Rumunsku, později ve Španělsku. Nejen pandemie přispěla k popularizaci online nakupování a doručování potravin. Tyto služby tak poskytuje i Albert, Tesco či Penny Market.

Přečtěte si také

Topná sezóna je tady! Jak ušetřit? Zapomeňte na trenýrkovou teplotu a zjistěte si nízký tarif

Rohlík bude nakupovat pro miliony Italů, Rumunů a Španělů

Plán českého internetového obchodu s potravinami Rohlik.cz zní jasně: přes dva miliony italských a rumunských domácností budou moci využívat jeho služby od jara tohoto roku. Firma začne působit v rumunském hlavním městě Bukurešti a v Miláně, v jednom z největších italských měst, ve kterém žije více obyvatel než v Praze. Italská metropole se tak po Německu stane druhým největším trhem pro českou společnost.

Společnost plánuje nabízet své služby také ve španělském Madridu, a to od druhé poloviny tohoto roku. Tomáš Čupr pro Seznam Zprávy uvedl, že už podepsal smlouvu s prvním distribučním centrem ve Španělsku.

Český Rohlík a nizozemský Piknik se přetahují o Němce

Rohlík uvedl, že plánuje zpřístupnit své služby více zákazníkům i v zemích, ve kterých aktuálně už působí (Česko, Německo, Maďarsko a Rakousko). U nás má tak v plánu nabízet služby ve všech městech nad 30 000 obyvatel.

V zahraničí však naráží Rohlík na konkurenci. V Německu se pere o zákazníky s nizozemskou společností Picnic, která se také zaměřuje na dovoz jídla. Tato firma navíc rozváží i elektromobily a působí ve více než dvou stovkách měst v Nizozemí, Německu a Francii. Rohlík přesto plánuje rozšířit svoji působnost u našich západních sousedů a dovážet potraviny obyvatelům Frankfurtu, Hamburku nebo Hannoveru.

Canva

Tesco zavádí fixní ceny, potraviny vám doveze až domů

Online dovoz potravin jede. Dokazuje to zvyšující se zájem zákazníků o tuto službu, na což logicky reagují velké řetězce tím, že své zboží lidem vozí. Tesco vám doručí objednané zboží domů ještě ten den. Další možností je vyzvednout si objednaný nákup přímo v obchodě Tesco nebo na vyhrazeném výdejním místě v době, která vám vyhovuje.

V únoru tohoto roku navíc zavedlo fixní ceny. Pokud se ceny produktů v období mezi vytvořením a doručením objednávky změní, zaplatíte tu částku, která se vám ukáže při potvrzení objednávky.

Online prodej má i Albert

V létě loňského roku zavedl v Brně obchodní řetězec Albert e-shop Albert Domů Zdarma, později otevřel druhou pobočku v Olomouci. Nejnověji začal rozvážet i v Ostravě. Zákazníky láká na dovoz zdarma a na slevu 10 % na každý nákup nad 1 500 Kč či na slevu 200 Kč na první dva nákupy.

V Plzni vám dojede domů Penny

Rozvážkovou službu zavedl i další důležitý obchodní řetězec – Penny Market. Ten rozváží zatím v jediném městě, a to v západočeské Plzni. Minimální výše nákupu je 500 Kč a za rozvoz si účtuje 69 Kč. Služba je dostupná od osmi ráno do osmi večer, sedm dní v týdnu.

Dáme jídlo začíná fungovat jako večerka, říká její šéf

Firmy jako Wolt, Bolt či Dáme jídlo, které původně začaly jako rozvážky jídel z restaurací a dalších podniků, se pustily do rozvozu potravin z obchodů. Dáme jídlo tak doručí vaši objednávku velmi rychle, a to do hodiny. Jeho ředitel Filip Fingl v únoru tohoto roku prohlásil, že služba Dáme market je jako večerka. Doručí vám totiž i kosmetiku, drogerii, květiny nebo hračky.

Online dovoz jídla usnadní práci, na co si dát ale pozor?

Možností, jak dostat domů jídlo, aniž byste museli do obchodu, je tak čím dál více. Netýká se to už pouze hotových jídel nebo potravin, ale téměř jakéhokoliv zboží. Při výběru doručovatele vám doporučujeme, abyste si nejprve ověřili, zdali je dodání na vaši adresu možné. Dále je vhodné zohlednit, jak akutní je daný nákup. Některé firmy si totiž zakládají na rychlosti a jsou schopny dopravit (ne všechno) zboží do hodiny, jiným to sice trvá déle, za to však může být jejich nabídka širší.