V mnoha domácnostech aktuálně vrcholí vánoční úklid a přípravy na tu pravou sváteční pohodu. Není proto divu, že obchody v tomto období nabízejí více akcí na čisticí prostředky. A jak ukázaly nedávné průzkumy mezi spotřebiteli, většina Čechů na slevy slyší. Jaké další zajímavosti a trendy z výsledků vyplynuly a jaké výhodné akce na vás aktuálně v drogeriích čekají?
V kategorii čisticích a pracích prostředků sází většina drogerií na tzv. High-Low marketingovou strategii. To znamená, že u značkových produktů nasazují vyšší běžnou cenu, aby byla následná sleva (která se pravidelně opakuje několikrát do roka) pro zákazníky atraktivnější a daný výrobek v akci vyšel výrazně levněji než u konkurence.
Naproti tomu stojí strategie dlouhodobě nízkých cen, v rámci které obchod prodává řadu výrobků za trvale nižší ceny, a to bez časového omezení.
Kupte se slevou Krémový čistič Cif Cream.
V každém ohledu je jasné, že nízké ceny a slevy táhnou. Podle výsledků průzkumu agentury Ipsos z letošního října, které uvedl časopis RetailNews, 83 % zákazníků přiznalo, že při nákupu pracích a čisticích prostředků vyhledávají nejnižší ceny, čtvrtina z nich uvedla, že nakupuje výhradně v akci.
Někteří respondenti přitom čekají, až vybrané prostředky zlevní jejich oblíbený obchod, většina ovšem potvrdila, že se řídí slevami svých preferovaných produktů a polovina českých spotřebitelů sleduje akční nabídky a nakupuje tam, kde to zrovna vychází nejlépe. Jako hlavní zdroj informací zákazníci stále upřednostňují papírové letáky.
Také nedávný průzkum Spotřebitelského panelu GfK ukázal, že většina zákazníků nakupuje úklidové prostředky v akcích. Častěji se potom v jejich nákupních košících objevují značkové produkty než prostředky privátních značek, což je možné dát do souvislosti i s výše popsanými marketingovými strategiemi drogerií.
Současným trendem jsou ekologické produkty s přírodním složením. Jak pro RetailNews potvrdila Johana Bursíková, brand manažerka značky Frosch: „Dlouhodobě pociťujeme rostoucí poptávku po hypoalergenních, netoxických pracích a čisticích prostředcích, samozřejmě s ekologickým přesahem.“
To potvrdil i Jiří Peroutka, manažer komunikace společnosti dm drogerie markt: „V několika posledních letech spatřujeme významný příklon k produktům šetrnějším k životnímu prostředí, a to samozřejmě nejen v kategorii pracích a čisticích prostředků.“
Největším segmentem jsou potom podle Spotřebitelského panelu GfK univerzální čisticí prostředky bez chloru, které v posledních 12 měsících nakoupilo 6 z 10 domácností, a to průměrně třikrát.
Kupte se slevou Čistič na podlahy univerzální Sidolux.