Kvůli zdražování vstupních nákladů jsou fastfoody nuceni zvedat ceny svých pokrmů. Burger pod 30 korun si v Mcdonald’s už nedáme. S cenami navíc výrazně zahýbaly i ostatní řetězce. Ve kterých fastfoodech se nás růst cen dotkne nejvíce?
Vyšší náklady na potravinářské suroviny, obalové materiály, energie ale i mzdy zaměstnanců nutí fastfoodový řetězec McDonald's, aby své produkty zdražil. A to v řadě případů i opakovaně. Ještě v roce 2012 vám na cheeseburger stačila dvacetikoruna, od roku 2017 stál 29 korun a dnes za něj zaplatíte 35 Kč.
Dle mluvčí řetězce Jitky Pajurkové byla firemní strategie nastavena tak, aby zdražily především takové produkty, které jsou cenově méně citlivé nebo u konkurence dražší. Od ledna roku 2020, kdy síť neprovozuje žádné vlastní prodejny, je finální navýšení cen na rozhodnutí konkrétních franšízantů. Můžete se tedy setkat s tím, že ceny na pobočce McDonald's v centru velkého města budou vyšší než na pobočce mimo město.
Ze stejných důvodů jako McDonald zdražuje také řetězec KFC. „Zvyšující se ceny vstupních surovin, ceny materiálů a energií, růst mzdových nákladů a nedostatek lidí na trhu práce musíme v případě potřeby zohlednit,” uvedl pro Seznam zprávy ředitel značky KFC pro Česko, Rakousko a Německo, Libor Hubík. Konkrétně u některých produktů z nabídky B-Smarts v říjnu přistoupili ke zvýšení ceny ze 45 Kč na 49 Kč.
V budoucnu bude muset na zvyšující se náklady reagovat také Burger King. Připustil to Daniel Ryška, ředitel této značky pro Česko, Slovensko, Bulharsko a Rumunsko. Burger King zdražoval letos o prázdninách a další růst cen by měl přijít příští rok.
Fastfoody mají v Česku poměrně silnou pozici. Dle průzkumu agentury Nielsen Admosphere se v nich stravuje téměř 30 procent lidí vícekrát za měsíc, přičemž nejvíce zákazníků tvoří mladí lidé ve věkové kategorii 15-34 let. Jídlo z fastfoodu volí většina lidí kvůli rychlé obsluze, chuti a také nízkým cenám.
Mezi nejoblíbenější fastfoody u nás patří už dlouhodobě řetězce KFC a McDonald’s.
Výrazný růst zaznamenávají řetězce také u svých rozvozových služeb. „V porovnání s minulým rokem se počet transakcí z rozvozu zvedl o 50 %,” uvedl Libor Hubík. Přičemž rozvoz aktuálně tvoří 15 % z celkových objednávek a hodnota online objednávek je až o 60 % vyšší než na pokladnách restaurací.