Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Lidl zavádí do prodeje svou novou značku, která nápadně kopíruje tradiční české výrobky

Lidl

Už od pondělí 1. listopadu začne Lidl ve svých prodejnách prodávat novou privátní značku Náš kraj. Řetězec pod ní nabídne přes 80 produktů lokálních dodavatelů, které nápadně kopírují tradiční české pochutiny jako sójový kmen, známé sušenky Esíčka, lázeňské oplatky či slazené kondenzované mléko Pikao. Prodejce má v plánu české výrobky prodávat i ve svých zahraničních pobočkách.

Přečtěte si také

Elektrikář a dodavatel elektřiny radí, jak ušetřit tisíce korun. Nejdřív řešte tohle, až pak úsporné spotřebiče

Lidl má novou privátní značku Náš kraj

Na pultech supermarketů Lidl se 1. listopadu objeví nová privátní značka Náš kraj. Pro přebal výrobků si Lidl vybral červeno-vínovou kombinaci doplněnou motivem národního kroje – bílou krajkou.

  • „Rostoucí zájem o lokální potraviny lze u našich zákazníků pozorovat dlouhodobě a patří u nich k nejdůležitějším prvkům při výběru místa pro svůj nákup. Ověřili jsme si to již v loňském roce, kdy jsme v našich prodejnách představili právě regionální dodavatele s nabídkou lokálních výrobků a byl o ně enormní zájem. V letošním roce měla opět obrovský úspěch,“ sdělil Michal Farník, který je v Lidlu zodpovědný za nákup.
  • Jeho slova potvrzuje Karel Týra, generální ředitel NielsenIQ. „Nákupní chování se v pandemii změnilo. Řada lidí měla čas zpomalit, zamyslet se a vrátit se ke kořenům. Od toho se odvinuly vyšší tendence podporovat místní dodavatele, udržovat krajinu, stravovat se zdravěji a šetřit uhlíkovou stopu tím, že se potraviny nebudou převážet na velkou vzdálenost. Procento lidí preferujících lokální výrobky tak vzrostlo,“ sdělil Týra novinářům.

Co vše bude pod značkou Náš kraj?

Jak jsme již zmínili, nově zákazníci najdou pod červeno-vínovým obalem s logem Náš kraj například lázeňské oplatky, či sušenky podobné Esíčkám, ale také moravskou klobásu, špekáčky, salámy Vysočina či Poličan, případně termix nebo jogurt Pochoutka. V nabídce budou i hotová jídla, jako je koprová a rajská omáčka či vepřové maso s knedlíkem a zelím.

Lidl počítá, že bude do budoucna produkty od tuzemských dodavatelů vyvážet také do zahraničí, kde o ně roste zájem.

  • Za rok 2011 vyvezl řetězec do ciziny české potraviny za 2,8 miliardy Kč, v roce 2020 šlo už o 9,7 miliardy Kč. Podle slov prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáše Prouzy to pak za celý český trh bylo přes 20 miliard Kč.
Lidl

Nejen Lidl „krmí“ lidi českými produkty

  • Podle největšího nákupního rádce Kupi.cz má nejvíce zastoupení českých výrobců ve svém portfoliu řetězec COOP, který svými provozovnami cílí zejména na vesnické lokality.

„Bohužel ne všichni jsou schopni výroby z českých surovin. Dodavatelů privátních značek, kteří vyrábí zboží v České republice, máme 73 procent, což je asi maximum současné dostupnosti,“ vysvětluje Josef Plesník, generální ředitel COOP.

  • Řetězec Globus hned od počátku své existence začal s vlastním řeznictvím a dnes k němu nabízí také vlastní pekaře a cukráře, jejichž výrobky spojil pod privátní značku Poctivá výroba Globus. V té je bezmála osm stovek výrobků.
  • Německý řetězec Kaufland má hned dvě privátní značky. Do oddělení masných výrobků zařadil svou značku K-Mistři, pod kterou nabízí maso z vlastního masozávodu od fochu z Modletic a pod názvem K-Jarmark nabízí produkty pocházející od českých výrobců.
Nakupujte maso výhodněji
  • Penny Market má speciálních privátních značek hned několik. Pod značkami Karlova koruna, Boni a Staročech sdružuje tuzemské výrobky.
  • Také Albert má svou speciální privátní značku Česká chuť, pod kterou sdružuje české výrobky. Albert navíc podporuje lokální dodavatele tím, že základní pečivo odebírá jen od regionálních výrobců.
  • Ani Tesco nezůstává pozadu a oznámilo, že svou privátní značku produktů pro gurmány Tesco Finest již brzy doplní o nabídku lokálních českých vín.

Z nepotravinových řetězců v Česku oznámila v těchto dnech novou privátní značku také síť drogerií dm market. Podzimním novinkami v sortimentu dm drogerie markt jsou nápoje Ivorellponožky z dřevěných vláken Legstra. Obě nové privátní značky dbají na vysokou kvalitu produktů a jsou ohleduplné k životnímu prostředí.