Švédský lovebrand IKEA udělal další krok k zákaznické spokojenosti. Představil totiž novou mobilní aplikaci, jejímž prostřednictvím mohou zákazníci nejen vyhledávat informace o zboží, ale též nakupovat. Aplikace je k dispozici pro iOS i Android a lze ji nainstalovat na mobilní zařízení i tablet.
Pandemie koronaviru ukázala švédskému nábytkovému řetězci IKEA, že online prostředí je pro něj stále polem neoraným. Objednávky nábytku a doplňků, které miluje celý svět, byly sice online k dispozici, ale webové prostředí bylo neintuitivní a nepřehledné a celý web příliš často vůbec nefungoval. V odpověď na zvýšený zájem o své produkty vyvinula proto IKEA aplikaci, v níž mohou zákazníci výrobky snadno vyhledávat i nakupovat.
„Prostřednictvím nové aplikace IKEA rozšiřujeme možnosti, jak můžeme být v kontaktu se zákazníky v Česku. Z našich interních průzkumů víme, že více než 80 procent nákupů, které u nás zákazníci uskuteční, začíná právě v online prostředí. Proto do online nástrojů neustále investujeme,” uvedl Pavel Jirát, Country Digital Manager IKEA pro Českou republiku, Maďarsko a Slovensko.
Aplikace s jednoduchým názvem IKEA nahradila stávající aplikaci IKEA Store, která fungovala spíše jako mobilní katalog, a kromě nové funkce přímého nákupu přináší též notnou dávku inspirace a nápadů pro vaše bydlení.
V průběhu září probíhalo beta testování, během něhož si appku stáhlo více než 60 tisíc uživatelů, kteří uskutečnili přes 1 600 nákupů. Aplikace, která přináší ještě snazší vyhledávání, prohlížení, hodnocení výrobků a nakonec i nakupování, již stihla získat i ocenění Lovie Awards a na celém světě ji využívá přes 26 milionů lidí. Aplikace umožňuje vytvářet nákupní seznam, podle něhož lze později provést nákup, a najdete zde také přehled aktuálních nabídek pro členy klubu IKEA Family. Svou kartu IKEA Family navíc v aplikaci snadno zobrazíte ve formě QR kódu, takže ji v případě návštěvy obchodního domu nebudete muset hledat. V aplikaci přitom stačí pouze založit účet, případně použít ten stávající.
Vývojáři se navíc chystají aplikaci ještě vylepšit a přidat též funkci Scan & Go, která by zjednodušila nakupování v obchodních domech. Stačilo by naskenovat čárový kód a aplikace by zobrazila detaily o daném výrobku, například rozměry nebo dostupné varianty. „Nová aplikace umožní zákazníkům dokončit nákup přímo z jejich mobilního zařízení – kdykoliv a kdekoliv. Postupně budeme přidávat další funkce, jako je např. vyhledávání výrobků podle fotek nebo funkci Scan & Go, kterou budou moci zákazníci využívat v našich obchodních domech,“ dodává Pavel Jirát. Pokud vás aplikace zaujala, pro iOS si ji můžete stáhnout zde, pro Android zde.