Nábytek IKEA je proslulý tím, že má skvělé návody a jednoduše se skládá. Čím by vás IKEA mohla překvapit? Od 1. července 2021 ji můžete i nosit. Ano, slyšíte správně. IKEA se rozhodla vydat svou první kolekci oblečení, jejímž dominantním prvkem je její logo a čárový kód.
IKEA svými barvami jasně ukazuje své švédské kořeny. S vlastním merchandisingem ale nepřišla na severu Evropy. V polovině roku 2020 se oblečení a doplňky objevili na japonském trhu. Tamní řetězec vytvořil kolekci ve spolupráci s IKEA of Sweden. My v Evropě jsme si na možnost nákupu vlastního oblečení museli počkat až do 1. července letošního roku.
IKEA se svou první kolekci rozhodla pojmenovat EFTERTRÄDA, což švédsky znamená následovat. Součástí kolekce není jen oblečení, ale i doplňky. Co konkrétně se nabízí a za jakou cenu?
Motivem na tričku a mikinách je čárový kód nejprodávanějšího výrobku IKEA – knihovny BILLY. Na zádech se pak nachází žluto-modré logo IKEA. Design je jednoduchý, až na žlutou osušku se jedná o bílé věci s černým čárovým kódem, případně doplněné o již zmíněné logo.
Karl Doctor, manažer prodeje pro IKEA ČR, Maďarsko a Slovensko se nechal slyšet, že: „K oblečení a doplňkům přistupujeme podobně jako k bytovému zařízení. Důležitá je jednoduchost a každodenní funkčnost.”
Jestli se IKEA inspirovala Lidlem, říct nemůžeme, ale rozhodně si myslíme, že na jeho úspěch může navázat. Obchodní řetězec v loňském roce překvapil snad všechny, když vydal vlastní merch dokonce ve dvou vlnách. Nejprve trička, pantofle, ponožky s vlastním logem, v druhé vlně i legíny a kšiltovky... a světe div se, některé artikly byly ihned vyprodány a sehnat je bylo takřka nemožné – čehož jejich majitelé využívali a inzerovali je na bazarech za vyšší ceny.
Naváže IKEA na podobný úspěch? Doplní své obchody o oblečení, nebo půjde o jednorázový výstřel? To ukáže až čas.