Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Nová řada v drogerii se týká oblíbených značek. Je mezi nimi i ta vaše?

Canva

V poslední době roste zájem o drogistické produkty šetrné k životnímu prostředí. Dm drogerie na to odpověděla vývojem nové řady s názvem Pro Climate. Kromě srovnatelné kvality za lepší cenu, kterou privátní značky často nabízí, získáte nově i produkty šetrnější k přírodě.

Přečtěte si také

3 nepřekonatelně vláčné buchty, které ohromí rodinu i návštěvu. Rozplývají se na jazyku!

Klimaticky neutrální vs. neutrální k prostředí

Kromě celé řady CO2 neutrálních služeb jste už možná slyšeli také o uhlíkově neutrálních produktech – tedy těch, jejichž životní cyklus se pyšní neutrální uhlíkovou stopou. Nedávno se několika takovými pochlubil třeba Rohlík.cz, který pod svou značkou Miil nabízí CO2 neutrální mléčné výrobky.

Dalším v řadě přispěvatelů ke zlepšení ekologické situace je i dm drogerie. Ta se nespokojila pouze s klimaticky neutrálními produkty, nově přichází s řadou Pro Climate – sérií produktů neutrálních k životnímu prostředí.

Zní to podobně? Ale není:

  • CO2 neutrální – jsou produkty, při jejichž výrobě se uvolnilo stejné množství oxidu uhličitého jako následný kompenzační program dokáže vynahradit (nejčastěji výsadba stromů, které stejně jako všechny rostliny CO2 spotřebovávají). Mluví se o nich také jako o produktech s neutrální uhlíkovou stopou.
  • Klimaticky neutrální – jsou produkty, při jejichž výrobě se kromě zaměření na vznik CO2 zohledňuje i uvolňování ostatních plynů přispívajících ke skleníkovému efektu. Pojem klimaticky neutrální se s pojmem CO2 neutrální často zaměňuje, není to ale přesně totéž.
  • Neutrální k životnímu prostředí – životní cyklus produktů s tímto označením nemá negativní dopad na žádnou oblast životního prostředí, nejen na klima. Jejich výrobní proces je nastavený tak, aby zanechal nejnižší možnou ekologickou stopu, která je následně vyvážena kompenzačním programem výrobní společnosti.
Canva

5 oblastí poškozovaných velkovýrobou

Svou novou produktovou řadou Pro Climate, ve které už nyní najdete například pleťový krém, toaletní papír, dámské hygienické vložky nebo fluid na opalování, dm drogerie ukazuje, že to se snahou o udržitelnost a péčí o životní prostředí myslí vážně. K vývoji nových produktů totiž přizvala vědeckou posilu, a to Technickou univerzitu v Berlíně.

Výsledkem společného úsilí je série drogistických produktů neutrálních komplexně k životnímu prostředí, nejen klimaticky. To znamená, že veškeré negativní dopady na životní prostředí při jejich produkci i likvidaci byly během vývoje pečlivě měřené, maximálně snížené a vykompenzované v celkem 5 oblastech souvisejících s životním cyklem produktů:

  1. Emise CO2 způsobující skleníkový efekt a následné oteplování atmosféry.
  2. Narušování ozonové vrstvy způsobují mimo jiné plynné, halogenové sloučeniny. Vlivem jejich působení se ztenčuje ozonová vrstva, což vede ke ztrátě ochrany před UVB (zodpovědně za opálení a případné spálení pokožky) a UVC, což je nejnebezpečnější, zhoubný typ UV záření.
  3. Eutrofizace znamená obohacování vod vlivem lidské činnosti o živiny, jako je nitrát a fosfor, kvůli kterým se nadměrně rozrůstají například vodní řasy a vytlačují z prostoru ostatní rostliny i drobné živočichy.
  4. Oxidační smog vzniká během slunečných dnů z kombinace oxidu dusíku s uhlovodíky a UV zářením. Říká se mu také přízemní ozón, protože se jedná o zatížení vzduchu u země vysokými koncentracemi ozónu. Napadá dýchací orgány a poškozuje rostliny i zvířata.
  5. Okyselování půdy kyselými dešti a substancemi kyselinotvorných emisí poškozuje rostliny i mořské živočichy, kteří nejsou vůči narůstajícímu okyselování dostatečně odolní.

Vhodně sestaveným kompenzačním procesem vrátí dm drogerie přírodě to, co jí při výrobě svých produktů vzala.

Ve kterých značkách přibude nová řada?

Nové řady Pro Climate se prozatím dočkají privátní značky dm drogerie alverde, Denkmit, Jessa, SUNDANCE a Sanft&Sicher. V první fázi bude na český trh postupně uvedeno 14 produktů z této speciální řady. Pokud se nový koncept u zákazníků osvědčí, je šance, že se časem rozšíří i do ostatních privátních značek jako babylove, Balea, DEIN BESTES, Dontodent, ebelin, Mivolis, Paradies, Profissimo, réll'e, s-he, S-quitofree, SauBär, SEINZ., Sportness, trend IT UP, visiomax a Stella Jones.

Privátní značky drogistických řetězců

Pestrou škálu privátních značek s bohatou nabídkou mají ale i ostatní drogistické řetězce:

Rossmann

V regálech na prodejnách drogerií Rossmann můžete narazit na značky RIVAL loves me, Stevenson, For Your Beauty, Alouette, Babydream, altapharma, Alterra, BestView, Das Exquisite, domol, enerBIO, facelle, Flink & Sauber, Genuss Plus, Fusswohl, ISANA, King's Crown, Laudatio, Preventivo, Prokudent, Rubin, SunOzon, Sweet line, WellMix, Wellness & Beauty či Winston. Ty všechny patří přímo společnosti Rossmann.

Teta drogerie

Také v prodejnách drogerie Teta je velké zastoupení privátních značek společnosti. Jsou to: Ameté, Ellie, Floré, 4WARD, DentaMAX, Happy Kids, Happy Mimi, Helios Herb, Innese, BactoSTOP, Q-Clean, Q-Power, Q-Soft a Tip Line.