V dnešní době máme obrovský výběr z množství potravin, které plní regály všech obchodů – a s rostoucí poptávkou tento výběr neustále stoupá. Někomu to vyhovuje, jiný si však v záplavě možností nedokáže vybrat, a tak raději sáhne po „klasice“, která je pro nás dostupná už po desetiletí. O kterých produktech je konkrétně řeč?
Pojďme si připomenout nejoblíbenější retro produkty, které nám vykouzlí úsměv na tváři vždy, když o ně v regálech zavadíme pohledem. Ten čas tak letí, viďte?
Značka Polárka poprvé spatřila světlo světa před 72 lety – a pro většinu z nás byla tato zmrzlina sladkostí našeho dětství. Název Polárka získala po prvním ledním medvědovi, který se choval v pražské zoo. Pražské mrazírny údajně využily jeho popularity a začaly v roce 1949 do obchodů dodávat mražený smetanový krém.
Byť by se někomu mohlo zdát, že po roce 1989 tyto výrobky vymizely, není tomu tak. I po revoluci se na trhu stále objevovaly, jen ne v takové míře jako dříve. V roce 2018 zažila Polárka velký comeback a nabídla svým zákazníkům zbrusu novou tvář – a spolu s ní hned několik druhů zmrzliny a různých zmrzlinových dobrot.
Ať už se řadíte mezi milovníky, či naprosté odpůrce tohoto bylinkového produktu s výraznou anýzovou chutí, určitě nám dáte za pravdu, že se jedná o naprosto originální pamlsek, který nemá ve svém prodejním segmentu konkurenci. Řeč je samozřejmě o Hašlerkách, které se vyrábí už téměř 100 let a zachovávají si i nadále svou originální recepturu.
Unikátní chuť anýzu je doplněná o mátu, jitrocel a meduňku, které dohromady vytváří jedinečný zážitek, který nás donutí sáhnout po dalším kousku z tohoto modrobílého pytlíku – anebo naopak už nikdy nic podobného neochutnat.
Už více než 50 let si můžete pochutnat na české paštice Májka, která patří k nejznámějším značkám na českém i slovenském trhu. Od roku 1965 se tato tradiční paštika s originální recepturou postupně stala v tuzemsku neodmyslitelnou součástí večeří, snídaní či svačin, ať už doma, nebo na výletech.
Asi každý z nás tuto paštiku alespoň jednou v životě ochutnal – a podle nedávného průzkumu ji skutečně zná téměř každý Čech. Na trhu je více než 20 druhů Májek, které se liší velikostí, obalem a příchutěmi.
Kdo by si nepamatoval tuto naprosto bezkonkurenční žvýkačku s „tetovačkou“? Pedro se u nás prodává od roku 1968, a to díky firmě Velim. Svůj největší boom zažívaly žvýkačky v 70. a 80. letech, kdy se jich vyrábělo nad 900 tun ročně. V 90. letech se však kvůli obrovské invazi potravin ze zahraničí z našich pultů vytratily.
Svůj opětovný návrat zažily v roce 2000, kdy si žvýkačky opět vybudovaly své jméno na trhu. Značka Pedro aktuálně zastřešuje širokou škálu dalších cukrovinek vyráběných v závodech v Rohatci a Petřvaldě u Karviné.
„Když ji miluješ, není co řešit…“ Tento slogan známe z televize a rádií, láká ke koupi jednoho z nejoblíbenějších nápojů v Česku. Řeč je samozřejmě o mnohými Kofole.
V roce 1960 odstartovala Kofola svou cestu českými dějinami – a okamžitě zachutnala snad každému. V průběhu 60. let její spotřeba údajně vzrostla tak, že v Československu došly byliny na její výrobu a musely se začít dovážet ze zahraničí. Kofola obsahuje dohromady směs 14 bylin a ovocných šťáv okořeněných lékořicí.
Zdroje: Zmrzliny Polárka, Forbes, Moje Pedro, Hamé, Kofola